Vilken skillnad!

Vilken otroligt skillnad på hur lärare planerar deras lektioner. Den ena drar fram en film som är anpassad för barn i 6 års åldern. Den andra förklarar vad parentes gånger i kvadrat blir på ett sätt som får hjärnan att slå knut på sig själv. Det roliga är att jag gillar rosetten till hjärna mer.
Jag har enkelt för matte. Detta fatta jag först själv i gymnasiet när siffrorna såg ut som 1+1 även om det var en polynom i tredje graden. Jag förstår det. Dock vissa nya delar inom matten tar lite längre tid. Men allt som allt är det ju logiskt. 
Jag är dock inget läshuvud. Älskar att läsa böcker men texter i läroböcker är motigt. Sifferhuvud kanske? Min enkelhet för siffror i olika följd gynnar dock inte den idé jag har för universitet. Där kommer allt säkert bestå av långa texter efter varandra. Då får jag allt programmera om hjärnan!
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0