En sup till lunch

Ibland är det riktigt roligt med oseriösa missförstånd. Idag fick jag frågan (på engelska) vad jag hade med mig till lunch. Och jag svarade glatt "soup" och läraren kolla förskräckt på mig och frågar på svenska "en sup?!" Fick tårar i ögonen av att jag skratta så mycket!  Sen fortsatte missförstånden då jag läste fel på datan "Selfies - Sveriges mest använda läromedel" skratt: dagens röda tråd? 
 
Hur som hade jag otroligt otur när jag gick upp imorse. Hade satt alarm som vanligt och olyckligtvis haft fel dag i huvudet. Så klockan ringde halv sju när jag började kl halv elva. Så frågade min hjärna vad den hade tänkt men fick inget riktigt svar...
 
Så med tre morgontimmar att döda blev det en lugn frukost med mys. Modetidning och klädesköp. Skulle behöva plugga då jag inte riktigt är i fas. Men kläder, mode och skönhet är betydligt mer givande till en morgontrött människa än massvis ekvationer.
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0