Delivery ma'am?

Jag börjar inte förrens kl 13.00 idag, så vad tusan gjorde jag uppe kl 06.30?!

Livet är ibland väldigt surt. Just som denna dag när jag skulle kunnit sova fram till tolv. Tvingades jag upp tidigt för att några arbetare skulle ta sig en tit på våra element och fixa något. (Min säng står precis framför ett och jag skulle bli tvungen att ställa den på högkant = Inte jättelätt att sova då) Butter som man ibland kan vara när man inte får sova ut, slänger jag på mig kläder i rättan tid innan de ringer på dörren och de ska börja arbeta. 
Det är aldrig kul att visa sig ute på stan när man inte fixat sig och har kläder som endast i all hast befinner sig runt din kropp. Men när man är hemma och någon random snubbe kliver in fem minuter efter man vaknat tänker man inte så mycket på hur man ser ut. Om det inte var som nu. "Snubben" var faktiskt snygg! 
För de första var min nästa handling mycket för att lämna fri väg för arbete men för det andra, att gömma mig. Så jag kryper upp med min data i soffan bakom en stor hög av täcken och kuddar tillsammans med katten. Låter henne lägga sig på min mage för att hon ska känna såg någelunda lugn när de borrar i väggarna. Tror jag dock avslöjade min position när jag pratade med henne...

En av de som jobbar här känner jag, men han kör endast det utvändiga. När jag pratade med honom fick jag det berättat för mig att de ser och hör en del. Och mesta delen kommer de ihåg det också... Jag menar de ska endast arbeta utanför husen där jag bor i kanske två månader till. Vad är chansen att just de kommer ihåg mig som nyvakna crazy cat lady?

 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0