Äntligen hemma

Ni förstår inte hur skönt det var att sova/vakna i en riktig säng igen! Snällt att vi fick låna madrass av Tina men den pös alltid ut under natten ocv gjorde att vi praktiskt taget sov på hård mark. Sen gillar inte jag att tälta i allafall. Så med alla mina kuddar, en extra mjuk säng och mys, fick det till att kännas som om jag vaknade i himmelriket. 
 
Tyvärr försvann den underbara känslan ganska fort när alla vardagliga måsten uppenbarade sig. Boka om tider som inte passar, betala räkningar, laga mat, städa, allmän planering och jobb såklart. Allt sånt där slapp man nästan helt under en vecka.
Jag ska vara glad att jag var ledig en dag när vi kom hem innan jag började jobba. Flera av killarna började direkt morgonen efter och jag förstår inte hur de orkade. För efter en hel dag ledighet, samt underbar sömn i min säng. Var det otroligt utmattande att gå upp imorse.
 
Om en vecka ska jag åter börja plugga. Och just nu känns det som ett stort halleluja. Jag kommer inte behöva gå upp kl fem på morgonen längre!! Dock kommer jag inte få den där sifferboosten varje månad som man nu blivit van med. Får leva på nudlar som den "tvättäkta studenten" sägs att det är en bra penga diet.
 
 
zerny
2014-08-12 @ 07:17:39
URL: http://zernylafrance.blogg.se

Borta bra , hemma bäst ;)

Svar: Sant som det är sagt!
None None




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0